tisdag 18 maj 2010

Äppel och valnötsbröd

Jag håller på att baka äpple och valnötsbröd på surdeg så klart!! Återkommer med bilder och recept när den är klar... Ska snart baka ut den och sedan ska den jäsa i ca 2 timmar innan den ska gräddas... så tålamod.. Här kommer lite bilder.. Reeptet hittar ni här det är Leilas äppel och valnötsbröd! Men jag tyckte det flöt lite väl mycket så jag kommer att göra ett eget recept senare!! Dock var det en mycket god smak på brödet men det blev lite för platt för min smak, det tyckte inte famlljen eller grannarna.
Men jag ville ha ett lite högre bröd!
Jag tog röda äpplen pga jag ville ha lite mera sötma..
Rostade valnötter.

Här har degen jäst färdigt..

Nu ska degen jästa ytterligare i 1½ timme.. Under bakduk

Sedan i i ugnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar