onsdag 26 maj 2010

Man lär sig av sina misstag!!!

Jaa, vad säger man.. Inte mycket just nu! Jo, nu är set så att min minsta pojk fyller år den 9 Juni. Han blir 2 år. ;O) Och jag som hans mamma vill ju då att han ska få ett fint kalas, med tårta och kakor och bullar... Så då tänkte jag igår kväll att jaa man kanske ska ta och baka lite till kalaset och provsmaka så det fungerar?! Jaha, det skulle man ju inte ha gjort! Allt blev bara pannkaka.. Hampus ramlade och slog sig i köket när vi skulle baka, han älskar ju att få vara med att baka. Han blev lite väl ivrig när jag plockade fram och började hälla i dom torra ingredienserna! Men det var lite sent för honom så han var lite för trött och jag min dummer hade ju skickat karln till affären för att köpa mera socker, mjöl... jaa allt som saknas när man ska baka.. Hade lite kvar i skåpet av sockret och mjölet så det skulle räcka till muffinsarna. Men när jag hade hällt i alla torra ingredienser så ramlar Hampus och blev så ledsen, så jag satt med honom en liten stund och tröstade han.. Och sedan började vi baka muffinsaran! Men vad jag hade glömt var att jag redan haft i bakpulver!!!! Så det blev dubbelt av bakpulvet!! Och det jäste och jäste hela ugnen full i muffins!!!!! ;O/ Jaa, ,så kan det gå ibland!!! Så nu är alla mina super fina muffinsformar lagom slut... Så då får det bli vita tråkiga formar istället!! Nu sk jag ut leta efter muffinsformar för grabben ska ju ha sitt kalas och då måste ju formarna vara snygga och hållbara!!! Alla gör vi misstag stora som små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar