onsdag 21 december 2011

Jag hann inte känna någonting förrän jag låg på GOLVET!!

Hampus kom hem son vanligt sista dagen från Dagis han går ju bara 3 st dagar eftersom jag jobbar natt från Sön -Ons. Så går han Måndagar och Tisdagar och Onsdagar!

Onsdagskvällen var som vanligt bara att det hade stod en lapp på DAGIS att det gick MAGSJUKA och Streptokocker! Näää, tänkte jag då!! Han måse så bra när han gick och la sig men jag vaknar av at jag hör Hampus skrika, MAAAAAAAAAMMMMMMMMAAAAAAAAA!!! Och sedan var det i full gång!! Han kråktes så hans ben gav vika!! HAN var helt slut, efter 7timmar av intensivt springades till toan gav det sig!!!!

Vi hade handsprit som jag sprutade på överallt händer, dörrar, golv ja allt som vi hade varit i kontakt med!!

Torsdagsmorgonen vaknade jag av att jag var sååå kisnödig, gick ner efter som vi bor på övreplan och där finns inte någon TOA!! (Inte Än....)

Kissade (tror jag) Sedan gick jag upp och där fick jag en hulkatack så jag gick ner till toan igen för att sätta mig med hinken... :o(

Och sean blev det svart och jag vaknar upp att jag fryser och det är kallt ochsedan tuppar jag av igen ett par ggr... Innan jga fattar jag jag faktiskt ligger på golvet utanför TOAN?!! Ont gjorde det i kroppen och huvudet.. JAg kryper ut i vardagsrumet där telefonern låg och ringer sambodn som får komma hem... JAg tuppar av igen och vaknar tillnär han står i vardagsrummet!!
Han frågar vart är HAMPUS!!! Jag pekar han ligger och sover i våran säng!! åhh, som tur är har han inte vaknat än och sett mitt elände!!

Sedan var jag igång med att springa på toa, men senare på kvällen kände jag att jag klarar inte detta själv då jag hade en sådan huvudvärk och kände inte länger varken armarna eller benen!!

Så då rngde vi ambulansen som tog mig illfart till lasarettet ochdär fick jag ligga i 2  dagar med dropp!!

Och vilken blåtira jag fick!!! hela kinden och ögat svällde upp och bleva regnbågensfärger... Jag tog endast kort på lassarettet för sedan såg det så otäckt ut att jag inte ville ta mera kort!!

Men jag är bätter men har inte ork till något bakande erller julstök alls det känns fördjävligt att denna jul blir så tom på julpyssel m.m!! Men det är ju viktigare att jag piggar på mig att jag orka hålla mig vaekn på julafton i alla fall för jag sover nästa hela dagarna för att hjärna ska läka ihop efter den hårda smällen i golvet!!!



Men jag ville önska

ER ALLA EN GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!!



Kram Milla


Bilderna har jag tagit med min mobil så dom är inte så bra, men detta är taget då jag ligger på sjukhuset.

6 kommentarer:

  1. Men jissus Amalia vad läskigt, du blev verkligen riktigt dålig. Ta det lugnt över Jul och koppla av så gott du kan.

    Önskar dig och familjen en LUGN Jul
    varm kram Ann

    SvaraRadera
  2. Tack Ann!! Jaa, jag är fortfarande inte OK!! Har inge ORK alls!! Super jobbigt!! Så det får bli en Jul i lugnets tecken utan en massa pyssel och bak!

    Men nästa Jul så tar vi igen det!!! Ha en GOD JUL OCH GOTT NYTT PÅ ER!!!! Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Men vännen! Krya på dig!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Men du Milde tid Milla... vad har du fått i din kropp... huuugaliiigen.. hoppas du är på bättrings väg för det där lät ju verkligen inte bra :( usch å fy!

    Ta hand om dig!


    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hittade nyss hit via sök på Kronans kaka. Är själv en riktig baktant :-)

    Jisses amalia vilken hemsk pers du gick igenom!! Nu har det ju gått en tid sedan detta inlägget men jag hoppas verkligen du är någorlunda återställd iaf :-(

    Fin blogg du har förresten! Skickar styrkepepp till dig!!

    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Hej Ulrika, Stina och Caroline!

    Tusen tack för eran omtanke, ärligt talat har det varit tufft!! Fick hjärnskakning och så slog jag upp min whiplashskada i nacken så jag har haft migrän attacker varje dag som jag kommer att få ha länge enligt DR!! Kul?!! Nää, är så trött att jag inte orkat annat än bara gått till jobbet!! Har inte ens orkat bak ahemma något alls.. Bara sovit och hart en himla massa mediciner att knapra på.. Morfin och sådant som ska ta bort min värk men det har inte hjälpt alls.. så nu gör jag TENS och Yoga!! Det fungerar bättre än piller!

    Är snart tillbaka !! Kram Milla

    SvaraRadera