lördag 17 december 2016

Virkad ljusboll





Ja, jag bakar ju inte bara, har lärt mig att virka oxå! Så nu när jag lade upp mina ljusbollar på facebook och instagram så ville många veta vart beskrivningen eller mönstret till den fanns. den hittade jag hos Virka med Pia. Den ger ett helt magiskt sken.. Vikade 2 st till min kompis som fyllde 25 år!

Använde mig av ett bomulls garn och virknål 3,5. man kan använda ett tjockare garn och en mindre eller större virknål och på så sätt för olika stl på ljusbollen!

Håller på men ett anat mönster på ljusboll som inte är klar än lägger ut mönster och bild på den senare!

Perfekt nu när det är mörkare ute och man vill tända lite ljus inne.. Dessa lyser så vackert! Man kan köpa ljusslinga på Clas Ohlson. Det går att välja av och på eller timer på några timmar,l så går den på av sig själv!


Lägger in screenshots eftersom det verkar vara svårt att scrolla till själva mönstret.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar