fredag 23 juli 2010

Stor bak X3

Jag gjorde stor bak igår... på började allt på natten innan pga kunde inte sova. Och varför blev man ju varse om på torsdags morgon när man vaknade.. Det spö regnade ända tills kl var ca 14.00. Inte undra på att kroppen var i olag!! Nu är det så att min äldsta son jobbar på Hemmet som sommar jobb. Det är ett äldre boende i Nora. Och så ville vi bjuda dessa på lite gott bröd.. Så jag bakade 3 olika sorters bröd ett surdegsbröd och två olika skållade bröd. 1.Äppelkubb (surdegsbröd) 2. Skållat Havrekross med kastanjehonung
3. Skållade Dinkelflingor med malt
Så idag får man väl reda på om dom tyckt dom något av bröden!!
Det hoppas jag för deras mat verkar inte vara på toppkvlaiteten precis!! Enligt säkra källlor.. Det är så tråkigt att vara gamla inte ska få bra och näringsriktig mat..
Jag tycker det är en skam för Sverige!!!
Så då bakar jag gladeligen ekologiskt och nyttigt bröd så dom får en god frukost och en god smörgås till kaffet!
Det är ju dom värda!!!
Kram på ER!!!

4 kommentarer:

  1. Vad snäll och omtänksam du är som bakar till de äldre, de har säkert inte ätit hembakat bröd på flera år.

    Själv måste jag göra ny rågsurdeg, råkade helt glömma bort att jag ställt den ovanför kylen när jag matade den tidigare i veckan och såg det först idag, så den hade börjat mögla. Har ju iofs vetesurdeg så det får väl isåfall bli något brödbak på vetesurdeg.

    SvaraRadera
  2. vad omtänksam du är gumman :) och vad allt ser gott ut :)

    Tänk vad bra dom äldre har det som har såna som du som ställer upp med härligt gott nybakat bröd :)

    SvaraRadera
  3. Du är så duktigt att baka bröd!!
    massa fina bröd recept i din blogg och jag har provat baka kanelbulle med dit recept blev det fin och gott men jag hann inte att ta kort men tack för fina recept ;=)

    SvaraRadera
  4. Cupcakesfluffan>> Nää, så synd.. Men jag har glömt bort jag med... Bara att göra om!! ;O)Lycka till med baket!

    Tulipan´s bakverk>> Tack för dina vänliga ord!!

    Sana>> Tack snälla Sana!! Jag försöker att baka, älskar att baka.. Du är jätteduktig du med dina bakverk!! Kul, att du tyckte om mina bullar!!!

    SvaraRadera