söndag 23 januari 2011

Arbetsträningen!

Det har gått bra på arbetsträningen kroppen har protesterat men jag har bitit ihop, somnat med Hampus så fort jag kommit hem... Sovit ett par timmar med honom.. Han har ju varit super sjuk så han har sovit som en stock. Jag har jobbat på tors, fredagen och på lördags morgon gick jag in i väggen.. Vaknande med huvudvärk och ont i halsen 40 graders feber.. GRATTIS!!! Bara att ringa Silke och säga att jag är sjuk kan inte komma, skit kändes det.. Men jag kan ju inte smitta ner alla kunder. Låg hela lördagen och när jag väl kom upp så toksnöade det!! OK, då fattar jag varför kroppen reagerade som den gjorde.... Söndagen lika så låg mest, var uppe och åt lite i mellanåt.. Men blev så yr i huvudet att jag var tvungen att lägga mig igen. Måndagen då? Jaa, Hampus blir sämre i sin hosta och sover mest febern stiger igen.. Men det är ju bara virus så vad göra.... Bara mamma som duger. Och mamma mår inte heller bra så det är tungt. Får se hur det blir till Onsdagen så det är tänkt att jag ska arbetsträna... Vill så gärna men kroppen vill inte... Bara att veta att hon ska anställa någon på halvtid gör mig galen... Den tjänsten vill ju jag ha!! Men jag måste nog inse att jag är besegrad av fibron och whiplashen... :O( Så just nu är jag så låg! Det har jag nog aldrig varit i mitt liv förut, där allt känns hopplöst.. Vem vill inte kunna försörja sig själv?? I dagens samhälle får vi som är sjuka inte ens sjukpenning/sjukersättning.. Så vad finns det för mig om inte kroppen klarar ens av 10 timmar?? Det vill jag inte ens tänka på ärligt talat!! Kram på er!

5 kommentarer:

  1. Oj, ta det lugnt. Kan du arbetsträna kortare tider kanske?
    Hoppas verkligen att det löser sig på ett sätt som känns bra för dig.

    SvaraRadera
  2. Har hittat din blogg via Tulipans ;) Har haft ett ganska långt uppehåll från mitt bakande eftersom jag vid 23 års ålder var 4-barnsmamma med både egna och andras barn så att säga och inte gjorde annat än lagade mat, syltade,saftade och bakade. MEN nu är jag tillbaks på banan och bakar som aldrig förr ! Trist med sjukan mitt i allt, känner så väl igen mig med fibron och värken och mer eller mindre alltings jävligheter. Tänkte bara tipsa om www.aromhuset.se som säljer aromer till bordsvatten MEN som funkar precis lika bra till glass och bakverk mm. Billigare än kryddtjosan vad det nu heter och de skickar dessutom utan fraktkostnad och mer i flaskorna ! Krya på dig ! Mvh Mia

    SvaraRadera
  3. Men Milla tråkigt att du blev sjuk. Men ta det lugnt och vila kroppen, så är du snart tillbaka igen. Hur länge får du vara där och arbetsträna ? Kanske det finns möjlighet att du kan få förlänga din tid ?
    Det är ju ett jobb som verkligen passar dig. Har du fått baka något än då ?


    Jag åker till London i Mars igen, ska jag shoppa åt dig. Vaniljextrakt kanske ? Inte alls dyrt och så bra. Chokladknappar eller något annat till ditt bakande :) Maila så shoppar jag :)

    Krama om killarna och krya nu på dig. Kram

    SvaraRadera
  4. Oj stumpan!.. lider så otroligt med dig. Vet ju hur det är tyvärr :(
    Hoppas du orkar och att det löser sig.

    Många tankar och kramar går till dig just nu!

    Stina

    SvaraRadera
  5. Många positiva tankar och energi till dig! Hopopas du känner dig bättre snart!

    Jag har min första tävling på min blogg =)
    Tänkte att du kanske skulle vara intresserad av den ;)
    Välkommen att delta ;)
    http://sockertussen.blogspot.com/2011/02/tavling.html

    SvaraRadera