fredag 22 oktober 2010

Millas Mascarponebakelse!!

Gjorde denna underbara bakelse istället för den traditionella tiramisun. Tyckte det skulle vara lite häftigt att ha den som en bakelse istället! Och så här blev den!! Själv tycker jag den blev riktigt bra för att vara första gången.. Och familjen gav den full pott!! Alla fem fick en varsin!
Nygräddad..
Fyllt på med kaffelikören, skedade på det... Spritsade på mascarpone/grädden!! Siktade på lite kakao.. Bakelsen i genomskärning, se den goda kaffelikören i mitten! Sockret som jag använde till bakelserna är ekologiskt och kommer ifrån Dansukker. Bakpulvret jag använde kommer ifrån Dr.Oetker. Tänk på miljön och använd ekologiska varor!!! Formarna har jag köpt för flera år sedan dom hade jag glömt bort!! Nu kom dom till användning! Ville inte förstöra mina fina formar som jag fått från Kalasform innan jag visste om receptet fungerade!! Och nu vet jag att det funkar så nästa gång blir det i en Kalasform, undra vilken färg man ska ta då??

4 kommentarer:

  1. Mumsigt! Vad praktiskt att göra det av muffins som redan är i sin form. :-)

    SvaraRadera
  2. Åhåååå vad det så smarrigt ut! Ha en go helg!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  3. guuuud så gott! Fina blev dom åxå :)

    SvaraRadera