torsdag 1 april 2010

Världens Godaste Banankaka!!!

Hittade ett Banakake recept med kaffe och nötter i, och tänkte att det måste jag ju prova ..
Receptet hittade jag inne hos Lisbeth - Bagarstugan
Hade 2 st gamla bananer så låg och ville bli bakade på.. Kaffet var sedan frukost. Istället för att kasa det så ja, varför inte baka på det?
Ni måste bara prova.. Minstingen åt på kakan innan vi ens hade hunnit skurit upp den och sa MMMMmmm... Och jag måste säga det Banankaka receptet jag har från min Mormor är också gott!
"Förlåt" mig Mormor!! Men jag måste säga att Lisbeths Banankaka är Godare!!! Så tack Lisbeth för att du delade med dig av detta underbara Recept!!!
Våran nya favorit kaka!!! Här kommer Receptet:
Banankaka med kaffe och nötter.
150g smör
2,5 dl socker
3 ägg 2st bananer
1 dl Kaffe (kallt)
1 msk vaniljsocker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl hasselnötter
½ dl fin hackade Hasselnötter till formen!

1 kommentar: