tisdag 24 november 2009

Inledning

Vi som inte kan så mycket och vill lära oss mera om Surdeg. Så här kan vi träffas för byta recept och få råd och tips får de som som är proffs eller bara kan detta med surdeg!! Här kommer jag att dela med mig av mina erfarenheter som tex. vilka bra böcker som finns eller länkar som jag personligen gillar!! Vet att när jag bröjade så var det svårt att veta vad skom behövdes för bakverktyg och vilket mjöl som gav resultat och även tar jag upp om ämnet vildjäst som jag personligen tycker är svårt. Men med råd och tips kommer man långt! Välkommna!! Min absoluta dröm: Att bo på landet och ha en bakstuga där man kan baka sitt egna bröd..Hmm, för det behövs att jag vinner på lotto.... Men jag spelar ju aldrig så det är ju bara att glömma... Och att få gå kurserna på SaltåKvarn och lära mig mera om surdeg och brödbak!! Man får aldrig sluta drömma!!! Har köpt mina jäskorgar och min baksten!!!!!!! Har även investerat i en brödspade och en ny randkavel!! Är så lycklig! Den största skillnaden i mitt bak är nu att jag har en baksten och den gör mycket för brödets struktur.. Det blir en knaprigare skorpa!! Så har man råd så investera i en BAKSTEN!!

1 kommentar:

  1. Åh Milla min härliga syster. Vad jag hoppas att du en dag har ditt hus på landet med din bakstuga där du också säljer ditt bröd.

    Så kul att du nu bloggar

    Varm kram Ann

    SvaraRadera