måndag 10 maj 2010

Frukostbulle med blåbärsmix

Jag fick hem en massa nötter och torkad fruk från min samarbetspartner Exotic Snacks om jag skulle använda i baket.. så en god smörgås med blåbärsmix på!! Måste ju testas.. Här har jag slagit upp brödet på ett mjölat bord.. Dragit ut det det till 10 cm på bredden och ca 40 cm på längden.. Sedan viker man den igen på bredden så den blir 5 cm X 40 på länden.. Här av vi blåbårsmixen den ser god ut eller hur?!!! Penslade med lite vatten och strödde på blåbärsmixen. Värmde en plåt och lade brödet direkt på plåten. Delade brödlängden i 8 st bitar. Super fina och goda bröd.... Men jag skulle og har haft blåbärsmixen i brödet...! För blåbären svällde upp som bollar och russinen blev torra.. Ingen fel på smaken!! Men som sagt man lär sig av sina misstag!! Åter kommer med ett nytt prov på Frukosbullarna ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar